The history

Det tar lång tid för en författare att skriva en bok. Vissa böcker
bli bara påbörjade, men aldrig klara. Andra kanske har ett slut,
men ingen början.

Det jag menar med det där är att om jag skulle börja skriva en
liten historia om vart våra liv började, skulle det ta en evighet.
Därför tänkte jag berätta lite kort om våran livshistoria, Sandra och Minna.


Sandra föddes den 26 Mars 1993. 9 månader senare, kom jag (Minna)
till världen. Alltså den 18 December 1993. Vi växte upp båda två i Älvsbyn.
En vacker sommardag kom första dagen i "sexårs" och vi började samma
klass. Jag har inget minne att jag ens såg Sandra under den tiden, jag hade
mina kompisar, hon hade sina.

Men sen, en ännu vackrare dag kom vi närmare varandra. Och började
umgås mer och mer. Både i skolan och på fritiden. Jag minns hur kul
vi hade, speciellt när vi lekte med Barbie dockor. Jag älskade att vara hos
Sandra, för hon hade så många djur. 3 hundar och en kanin, om jag inte
minns helt fel.

Allt var frid och fröjd till det kom en dag då klassen skulle dela på sig.
Lärarna frågade vem man helts av alla ville gå i samma klass med,
jag svarade Sandra. Men trots det, blev det inte så. Vi gick skilda vägar.
Och gled i från varandra mer och mer.

Det var först i slutet av sjuan som vi började umgås igen. Vi hade kul
tillsammans, men jag minns att vi bråkade en hel del. Jag tror det hade
att göra med att vi båda hade det ganska tufft. Ingen av oss trivdes
på högstadiet och vi var väldigt osäkra av oss. Men vi hade jättekul
tillsammans även då, helt klart!

I nian var vi väldigt nära varandra. Och sagt och gjort blev det att vi
valde samma linje, på samma gymnasium. Media här i Älvsbyn.
Nu är vi så tajta som man kan bli. Men somsagt, vi är ändå som
svart och vitt på något konstigt vis.

Jag (Minna) drömmer om att bli journalist, eller författare. Medans
Sandra inte riktigt vet vad hon vill bli, men någonting inom media.
Grafisk designer, eller nått i den stilen.

Vi har nästan samma intressen, samma åsikter och nästan samma
smak. Dock är vi väldigt olika på att uttrycka oss. Det kommer ni se
när vi skriver, vi skriver på helt olika sätt och använder helt olika ord.

Så. Det var lite "kort" om våran livshistoria. SO FAR. Men kom ihåg,
det här var bara början på boken! ;)



     Sandra, Minna.                             Sandra, Minna.

Haha, vem har långt hår nu va? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0