Fokusera på lördagen!

Ojoj, dåligt bloggat här.

Har i stort sett haft fullt upp hela helgen, därför har inte jag bloggat. Sandra
har också haft ganska så fullt upp, för den delen.

Fredag:

Var ledig från skolan. Steg upp ganska tidigt och lekte hemmafru. Men det innebär
det att jag första bakade bullar, sen städade och därefter lagade middag, i form
av friterad kyckling och ris, muuums! ;)
På kvällen for jag till Luleå där vi spelade match mot gammelstad. Förlorade med
6-1, om jag inte minns fel.

Lördag:

Vaknade upp till en underbar dag, med värme och sol! Planerade in en
skotertur till Påle tillsammans med Sandra. En skotertur som var händelserik,
väldigt händelserik. Det började med att jag hämtade upp Sandra med skotern,
sen började vi köra mot Påle. Men eftersom vi båda hade ett svagt minne av att det
 fanns en lättare väg ( än den vanliga) att ta, så chansade vi på en väg som såg lovande ut.
Men så fel vi hade.. Vi körde en ganska lång bit efter Luleåväg innan vi insåg att vägen
 inte såg lovande ut längre. Så det var bara att vända påskoter, som är tung
 och inte har någon back.

Efter ett tag kom vi fram Påle och Emma, som vi skulle fara och grilla med.
 Vi blev dessutom några fler. Så vi tog vårat pick och pack och for till ett grillställe.
Men vägen dit var allt annat än lätt, massvis med snö och inget spår. Vi körde alla
fast massormed gånger och som brevet på posten började variatorremmen
på min skoter att rackla. Trots det så stannade vi i en jaktstuga
 och grillade massa gott.

När vi skulle hem var klockan närmare 5, och det började bli mörkt.
 Och eftersom det under dagen hade mulnat och börjat snöa, så såg vi inte
spåret hem, och körde då fel ett X antal gånger. Men när vi tillslut
( efter att ha ringt i panik till Emma ) hade kommit på rätt spår, så hade det
 hunnit blivit gode så mörkt, kombinerat med dåligt
 lyse på skotern och snöblindhet, så på något konstigt sätt far vi av spåret och
skotern dyker direkt ner i ett dike fyllt med snö. Resultatet blev såklart
 att skotern satt fast, stenhårt. Jag och Sandra visste verkligen inte om
 vi skulle skratta eller gråta. Men efter att ha skrikit
 och bråkat litegrann, så kom vi fram till hur vi skulle gå till väga för att få
loss skotern OCH låta bli att he av remmen helt. ( Som hade hållt än så länge )
Och vi klarade det! Vi hoppade runt av lycka, mitt i skogen. Haha.

Och efter många om och men. Var vi hemma.
 
Men då stressade vi iväg till Linnea och var där hela kvällen, jättetrevligt!

( Hoppas Sandra också bloggar om detta, ur hennes synvinkel. Hon har
dessutom bilder, så hoppas! ;)  )

Söndag:

For tidigt till Haparanda, på Ikea. Tvingade mig igenom detta
kollosala varuhus och hade med mig ett bord och sängkläder
till kassan. That's it about that.

Sen for vi till Kalix, där vi spelade säsongens sista match.
Vi förlorade med 4-1. Surt.. Men kul var det, trots det! :)


Skriv en kommentar om ni orkade läsa hit ner, vettja.
Haha. Jag borde vara med i långochtråkigainlägg-VM, eller nå.


Min lillasyster Maja på bilden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0