*Yumyumyamyam*

The last "varauppelängenight".
För imorgon är det söndag,
och det innebär att det är skola på måndag..
.. Men eftersom jag tycker om att vara positiv
kan jag glädja mig själv ( och säkert några fler )
med att det faktiskt inte är nå länge till påsklovet! :)

Kom och tänka på läxor och plugg.
Och på så vis kom jag på en annan sak som
jag hörde för länge sen.

Nämligen att om man tuggar tuggummi
medans man pluggar så ökar man hjärnkapaciteten
( eller nå sånt ) , och på så vis blir det lättare för
hjärnan att ta in och lära sig nya saker.

Frågan är om detta verkligen är sant?
Kan ett tuggummi göra så att jag förstår mig
på matte? Hm.. Kanske värt ett försök? ;)



Kommentarer
Postat av: millyyy

blodcirkulationen i hjärnan ökar, så då tänker man snabbare, har jag för mig :p

2010-03-14 @ 10:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0