Plugg, saknad och längtan..



Minna, heter jag. Och jag har somvanligt massor att
göra. För att jag är en sådan person som staplar saker och ting på
hög, och när tiden är knapp,
så börjar jag sakta men säkert att stapla ner högen.

Tänk er att byggklossarna som jag staplar med
är skoljobb. Just nu är min stapel lika hög som
femtio elefanter som står på varandra. Eller,
i alla fall nått i den stilen.

Det är inte kul att läsa om en som bara skriver
om hur mycket den har att göra när det gäller
skolan. Men jag bloggar faktiskt om mitt liv,
för det är det som händer i mitt liv nu.
Jag pluggar, inge annat.

Jo, förässten. När jag får tid över saknar
jag Jens också. Eller, det gör jag egentligen
hela tiden. Tycker dom här sketna skoldagarna
kan ta sitt pick och pack och dra nu. Behöver
inte dom mer. Jag vill att Jens ska vara
här och uppmuntra mig, det är nånting jag
behöver däremot.. Bara att få känna hans närhet,
känslan är obeskrivligt underbar.

Sommarlov, det vill jag också ha.
Såklart.
Vem vill inte ha sommarlov?

Och att veta redan nu att sommaren 2010
kommer bli den bästa sommaren i mitt liv,
gör inte att den smärtsamma längtan blir
bättre. Snarare 1000 gånger värre.
Samtidigt som jag känner känslan av glädje
och förväntan. Det är komplicerat det där.

Nu ska jag sluta beklaga mig.
Tack och hej!

"I was waiting for so long,
For a miracle to come.
Everyone told me to be strong.
Hold on and don't shed a tear.


Through the darkness and good times,
I knew I'd make it through.
And the world thought I had it all.
But I was waiting for you"



Kommentarer
Postat av: Emma

precis.. de händer ju så mkt i mitt liv, helatiden!

2010-05-11 @ 20:47:46
URL: http://emmaaajonsson.blogg.se/
Postat av: Emma

haha tönt, skriver imorrn ;D

2010-05-11 @ 22:34:13
URL: http://emmaaajonsson.blogg.se/
Postat av: Emma

haha, okej tönt.

2010-05-12 @ 18:24:09
URL: http://emmaaajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0