Inte som jag vill att det ska vara.

Nej, det är inte som jag vill att det ska vara. Jag vill ligga kvar
i min varma, sköna säng. Jag vill veta att jag inte har några
måsten att göra, bara vandra omkring och bara vara. Leva
det liv, som jag önskar att jag en vacker dag får uppleva.

Om en halvtimme kommer taxin, som kommer skjutsa mig
till skolan 40 minuter innan den börjar, så jag måste sitta där,
och bara vänta. Dom 40 minutrerna hade jag gärna spenderat
till att sova. Men näe, nu är det inte så. I mitt liv sitter jag på
skolan, 40 minuter innan den börjar, tittar på den folktomma
foajén och bara önskar att jag vid det tillfälle, nyss hade klivit
upp. Men somsagt, mitt liv ser inte ut så.

Första skoldagen idag efter lovet, igår var vi lediga, vilket var
rent ut sagt jävligt skönt. Men lovet, gick som det alltid gör,
alldeles för fort. Och jag frågar mig själv vad jag gjort under
dom här dagarna. Sovit, det har jag inte gjort. Då skulle jag
inte känna mig såhär enormt mörbulten och förjävlig.
Men så ser mitt liv ut nu.

Minnas roliga liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0