Tro aldrig att "amerikanare" inte fattar vad du säger.

Även fast jag egentligen inte har något direkt bloggsug, tänkte
jag ändå klämma fram ett litet inlägg. Ett sånt hära typsikt
Minnainlägg. Ni vet, som antingen innehåller problem, åsikter
eller sånt jag helt och och hållet har misslyckats med. Det är
sååå typiskt mig.

Satt och kollade igenom min bdb, och läste då om ett minne jag
hade, om att jag hade gjort bort mig totalt i Thailand. Jag hade
nästan glömt bort detta.. ja, vad ska man säga?.. enormt pinsamma
ögonplick, passar nog bra. 

Vi var på båten påväg ifrån Phiphi öarna. Jag och Lisa satt och slamsade,
medans två killar mittemot skrattade åt våra skojjerier.

Jag tänkte direkt att dessa killar, är klockrena amerikanare. Sånna här
med stora plånböcker, som är ute och reser runt i världen. Så, tänkte
jag. Att det dessutom stod "Manhattan" och "Florida" på deras tröjor,
förtydligade ju bara saken ännu mer.

Efter ett tag lyder min och Lisas konversation såhär:

Lisa: Minna, är dom där bögar?
Jag: Jag vet inte, men jag tror då de.

Självklart hade ingen utav oss den minsta lilla tanken på att
dämpa våran samtalston.

När vi sen gick av båten. Stannade dessa killar framför oss och
sa nöjt:

"Ja, vi är "bögar".

PÅ SVENSKA! DOM VAR SÅ SVENSK SOM MAN KAN BLI!

Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Det var så otroligt,
otroligt pinsamt. Ville bara försvinna. Bort.Bort.BORT!

Men nu i efterhand, är det förbannat kul att tänka på! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0