Pengar är bra. Bra att ha.

Har redan börjat funderat på min önskelista inför
min födelsedag och julafton. Konstigt, jag vet. Är
rent utav förvånad själv.
Oktober, liksom? Kalla, gråa Oktober, utan snö.
Trots det tänker jag på pressenter och julklappar.

Kanske beror det på att jag är i den fasen, då jag
känner att jag inte köper nånting, ändå är pengarna
slut. Tom, peng, pung. Som man säger.
 Å andra sidan är de inget nytt..

Skulle mer än gärna kunna tänka mig att jobba
litegrann, bara för att skramla ihop lite extra mynt.
Några kvällar, nån helg. Lite lagomt sådär.

Men som studerande student, som det så fint heter,
så ser dagarna ut likadant. Dag ut, och dag in.
Plugga, plugga, plugga. Man har knappt tid
för annat. Det stör mig, massor.

Hade jag haft tid, hade jag jobbat. Jobbat och
tjäna pengar, så att jag i alla fall kan köpa
lite av allt det jag vill ha.

Önskelistan, ja. Överst på önskelistan
står det "kamerastativ". Om jag hade haft
pengar, hade jag köpt ett förlänge sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0