Musik.

Från de jag var liten tills nu så har jag bytt musiksmak flera gånger, från början var jag så kär i Dansband. Jag hade som dröm att en gång få sjunga med mitt egna band i min farfars dansbandsloge. Sen i början av tonåren så fastnade jag för 80-tals musik. jag var galen i 80-tals musik, lyssnade bara på det, sen gick det från 80-tal till 80-tals rock och vanlig rock sen har jag lyssnat på de tills nu, nu börjar det gå från rock till 50-60s tal, typ rockabilly musik och även blues. Om man tänker efter så är dom här musiksmakerna inte ett dugg lika varandra. men när jag satt och läste på wikipedia om dansband så kom jag på det.

på wikipedia stod det
Till dansbandsmusik dansas ofta bugg och foxtrott. Musiken går ofta i 4/4-takt, med tydlig baktakt (som i rock). Även andra taktarter kan förekomma då vissa, särskilt äldre, dansband framför gammaldansmusik. Dansbandsmusiken är närmast besläktad med swing, "schlager" och country, ibland även gammaldans, jazz och rockmusik.

Så jag går omedvetet efter takten i musiken. Jag tycker alltså om musik med tydlig baktakt. egentligen rätt logiskt när man tänker efter, jag har en enorm bra takt känsla.

Sen så måste jag ta och säga att jag HATAR ny musik, nu får ni hata mig. Men de är min blogg och jag säger vad jag tycker. Men ny musik känns så oäkta. musik ska vara musik med äkta instrument, it nå jävla datagjorda ljud och omgjorda sångröster. Som Lady Gaga tex. Hon kan vara bra att lyssna på. men om man skulle lyssna på henne Live så skulle det bara vara skit. Hennes röst är så omgjord.

Delar med mig med en låt som jag ÄLSKAR!
Äkta musik med värdens bästa gittarist Mark Knopfler.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0