Lite tankar.

Alla ni som känner mig vet att jag aldrig varit nöjd med mig själv. Jag färgar håret, klipper mig, byter stil på kläder, bantar osv. Men nu har jag äntligen börjat hitta mig själv, i mellanstadiet var jag en blyg liten tjej som inte syntes elr hördes så mkt. jag har alltid älskat mat och har alltid varit lat av mig, vilket har resulterats i att jag alltid har varit knubbig. Mitt självförtroende och självkänsla har inte varit sådär 100%.

Tills jag började gymnasiet. Då vände allting. Jag började hitta tillbaka till mig själv. Jag är ingen tjej som sitter i ett hörn och inte vågar säga någonting, jag är klassens clown. Jag är den som skojar om det mesta och som gillar att göra mig rolig/bjuda på sig själv. Sen när det kommer till utseendet så har jag testat olika klädstilar, frisyrer/hårfärger, ja det finns en massa att rabbla upp. Jag har testat att klä mig flickit, locka håret osv. Jag har provat att ha lite mer hiphop stil, men inte riktigt trivst i det. Men nu har jag kommit på det, jag är och har alltid varit en pojkflicka, jag ska inte gå omkring i blommiga klänningar med rosett i håret. Jag ska vara mer den där som går omkring i en vanlig T-shirt och vanliga jeans.

När jag har färgat håret så har jag alltid tyckt efter ett tag att mitt hår har blivit rött.
Och det är flera gånger jag och kristin har gjort avfärgningar på mitt hår men det har ändå efter ett tag blivit rött, när jag har blekt håret har det blivit orange osv. Men nu har jag kommit på anledningen till vrf mitt hår hela tiden blir rött. Jag har på senare dag gått och fått röda pigment. Det finns röda pigment i Harlin skläkten. men jag har aldrig märkt att jag har haft det. Så nu tog jag mod till mig och härgade mitt hår rött, nu behöver jag inte klaga nå mer på att mitt hår ska bli rött. Och fan vad snyggt det blev. min olivfärgad hudfärg kom fram och mina gröna ögon kom fram mer. Jag blev riktigt nöjd, nu är det bara en klippning som saknas sen är det 100% bra!

Så nu har jag äntligen hittat mig själv. och det känns verkligen skönt. Jag kan se mig själv i spegeln och känna att jag är fin.

Ni behöver inte läsa det här om ni inte vill, skrev mest det här för att få skriva av mig. kände att jag behövde det.




Kommentarer
Postat av: Kristin

Kul att läsa Sandra! :) Och spännande att se dej i rött hår...kan tänka mej att det är skit-snyggt!! Vi får fixa en klippning snart då?! ;)

2010-10-31 @ 23:43:08
URL: http://kritsky.blogg.se/
Postat av: LINN :)

Åhhh det blir kul att se, tror säkert att du passar skit bra i rött hår :). Men jag blir avis när jag läser att du har vågat färga ditt hår rött, jag har ju grublat i evigheter om jag ska eller inte. Jag gjorde ju en toning nyss men all färg är ju ute:/. men jag vill också ha rött hår för att det är skit snyggt!!!!! Funderar på att göra någon coll slinga i håret också inte för att jag vet hur jag ska våga det men men:). Ajjaajja vill se en bild snart SANDRA :)

2010-11-01 @ 00:17:20
URL: http://linnooo.blogg.se/
Postat av: Anonym

cool mena jag :P

2010-11-01 @ 00:17:58
URL: http://linnooo.blogg.se/
Postat av: millyyy

heja sandra :)

2010-11-03 @ 17:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0