Ikeaikeaikeaikeaikea

Sagt och gjort, det blev Ikea igår.

Vi brassade iväg vid tolv tiden, var framme före två.
Då blev det först djurmagasinet och efter det, mat
på Max. Och därefter, (äntligen) Ikea. Vi var in, och
ut på under en timme. Kändes mest som att vi stressade
igenom detta fullproppade varuhus, med massa saker
"villha saker". Kan bero på att Jens är en kille. Och jag
tror att det står skrivet i himmlen att killar och Ikea INTE
går ihop. Trots det köpte Jens mest. Han fick värdens
il och köpte hela två lampor, fyra kuddar och tre ljus.

Kan ni tänka er vad mitt hjärta började slå vålter
när han stod där i kassan, med den gula Ikeapåsen?
Ja, det var bland det sötaste jag någonsin sett. (!)


Själv lyckades jag haffa åt mig en filt och några ljus.
Hade gärna gått runt där ett par timmar till, bara för att.
Men han som snabbt ville ut, och ändå köpte mest,
han var inte riktigt med på samma noter.
Komplicerat detdär. Åh.


Ni som känner mig vet att jag har 1000 filtar i mitt rum,
och minst en miljon ljus. Men it gäre naah.

Wow, min dag på Ikea. Intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0