Tidsfördriv.

Blev så less på att plugga och sugen på att göra
nå helt nytt, som jag aldrig gjort förut.
Så jag kom på att jag skulle baka muffins..

..Självklart har jag bakat muffins förut,
det vet ni ju. Men jag lyckades googla fram
ett recept på lite annurlunda muffins.

Muffins med smulor:

Ingridienser till smuldeg:

♦ 40 g smör eller margarin.
♦ 1 dl K special.
♦ 1/5 dl vetemjöl.
♦ 1/5 dl rörsocker.

Smet:

4 1/5 dl vetemjöl.
2 dl rörsocker.
2 tsk bakpulver.
1 ägg.
♦ 1 3/4 dl mjölk.
♦ 1/5 dl olja.

Smaksättning:
 
Tex, saffran, russin, blåbär, nonstop, hallon.
( Jag tog plopp )

Gör såhär:

Hacka K special och blanda med smör, socker och mjöl. Rör sedan
ihop muffinssmeten, häll upp det i muffinsformar och strö över
smuldegen ovanpå och sedan den valfria smaksättningen.
Grädda mitt i ugnen i 200° i 15 minuter.


Tyckte muffinsarna blev ganska goda, lite för söta för min smak.
Men tanken var ju trots allt att mina kakmonster till småsyskon
skulle få avnjuta min små skapelser, så shit the same. ;)

Och får inte glömma att nämna att min nyinhandlade, söta
muffinsformar är självfallet från Lagerhaus och kostar ynka
35 spänn! Finns massa andra motiv också, men jag har av
någon okänd anledning fallit pladask för prickar.. Det är så
gulligt ju!





Kommentarer
Postat av: Linn

Kan du nå av engelskan ? :) jag fattar typ ingenting alls :(

2010-09-21 @ 21:11:22
URL: http://linnooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0