Första jakten

Efter skolan stressade jag som ett as för att hinna med 4-bussen till Klövern.
Hittade inga pengar, så fick gå med våra 50 enkronor från våran pengaburk.
"Hej, kan jag få växla detta till två tjugor och en tia". Jag skämdes, hatar sånt där.

När jag väl är på busstationen skriver Jens ett mess där han sa att han kommer direkt
och att jag inte behöver ta bussen.

Mer än en timme efter detta, dyker han upp. Han hade glömt bort mig och farit och
hälsat på sin farmor och farfar istället. Man bara "Jaha, tack för din tanke att iaf
komma. Var bara en och en halv timme försent och jag och Enya är spyless."
Dessutom såg jag ut som en uteliggare eftersom jag hade tagit på mig slossahossa
kläder aka jaktkläder. Jajja.


Lite sådär såg vi ut typ.

Och tack Linnea, för att du dök upp och visade medlidande! ♥

Första jakten, ja! Ingen fågel skjuten, men Enya var såå duktig! Hon skällde på
fågel, precis som hon ska. Sen när vi var typ mitt i skogen, så bara försvann
hon. Så jag och Jens går till bilen, ihopp på att hon ska komma tillbaka. Vi sätter
oss i bilen, väntar.. Tills jag ser något i ögonvrån. Då har hunden hoppat in genom
fönstret och sitter i baksätet och väntar, helt tyst. Söta knäpphund!



Imorgon ska jag och mamma tvätta en massa, sen blir det jakt igen. Så om det
inte dyker upp något inlägg från mig så vet ni varför. :)




Kommentarer
Postat av: blåndi

haha ja inga problem, jag har också erfarenhet av att vänta på karlar.. Du såg gode övergiven ut när du satt där :P

2011-08-27 @ 13:44:37
URL: http://turbopingvin.blogg.se/
Postat av: blåndi

Ja du gjorde verkligen de!

2011-08-27 @ 14:53:30
URL: http://turbopingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0