Mitt år kortfattat i bilder och text.

JANUARI:

 

Enya var bara några veckor. Ägnade mycket tid åt henne för att försöka få henne lydig, men hon
var redan då hyper. Dock jätteduktig och lättlärd. Nyår firades i Klövern med en massa folk, helt
okej nyår faktiskt!

FEBRUARI:

 

Flyttade til lägenten tillsammans med Jensoch mådde så jävla bra. Trivdes där jättemycket och fick
äntligen känna att jag hade ett eget hem, trots att det var Jens lägga. Inredde massor, for till Ikea
och bunkrade upp mig med en massa pennor som jag har kvar än idag.

MARS:

  

Lagade en massa god mat, hela tiden. Följde med Jens på jobbet ett x-antal gånger. Drömde mig
bort till varmare breddgrader och praktiserade på Ormberget tillsammans med min älskling. Bland
det roligaste jag gjort!

APRIL:

 

Jens fick en ny älskling. Jag gjorde årets tabbe då jag råkade släppa in Enya i en hundrädd tants
lägenhet. Har aldrig skämts så mycket som då. Enya fick vara med om sina första islossning, vilket
hon tyckte var galet kul.

MAJ:

  

For och fiskade med mina älsklingar typ all the time. Dock så fick vi nästan aldrig nånting, då Enya
bara ville bada hela tiden. Gick även på vårvandring med skolan och Enya fick givetvis följa med.
Börja även se den bästa serien ever, the walking dead. Hade även nationella i matte, kuggade
självklart men var inte så brydd om de.  Och det mest minnesvärda: Klippte av mitt hår. Kort.
Årets misstag.

JUNI:

   

Fiskade ännu, ännu mer. Började jobba på planteringen, vilket var bland det värsta jag gjort. Men
som lönade sig i form av pengar i slutändan. Drog till Piteå Havsbad på en av mina få lediga dagar,
tillsammans med Linn och Hanna. På kvällen for vi hem till mig på Bodstrand. Bastade, badade,
grillade och bara njöt av sista tiden med Hanna som for hem till Wien dagen därpå. Var riktigt jobbigt
att säga hejdå efter ett helt år tillsammans. ♥

JULI:

  

Sandra hade fått körkortet så vi for på en roadtrip. Därefter myste vi i läggan med gomackor
och universiums sämsta film, till de som är vackert. For även på Trästocks för första gången,
vilket var sjukt, jävla kul. Såg Kapten röd som var så jävla awsome. Slutet på det hela slutade
dock lite olyckligt, då hela vårat tält blev nerspytt av en näst intill okänd person. Men på något
sätt var det också kul, men andra ord var det dagar jag aldrig kommer glömma!

AUGUSTI:

  '

Såg på Movits! i Lomtjärn, precis som dom flesta andra älvsbybor. Jobbade dom sista dagarna på
planteringen och har aldrig känt mig så fri som den dagen då de var slut. For på LK, trots att jag skulle
upp 5 dagen därefter. Var kul ändå! Då blev det även bestämt att jag, Jens ocn Enya skulle flytta till hus.

SEPTEMBER:

  

Vi flyttade till huset nära mina föräldrar, vilket kändes jävligt bra. Jag fick inreda hur JAG
ville, och jag trivdes jättebra. Vi skaffade även ett akvarium med massa fiskar, en av
dom var Greta (bilden). Pussade mycket på Jens gjorde jag också, en superbra månad.

OKTOBER:

 

Månaden livet tog vändning. Härifrån kan man säga att jag slutade leva, på sätt och vis.
Det jag annars gjort och haft intresse för, försvann helt. Jag hade gjort allt för att få
hoppa över JUST denna månad, sen börja om från November och fortsätta som om
inget hade hänt. Men livet är ju inte så lätt, tyvärr. Trots allt kaos bokade jag ändå min
första körlektion och for på filmfestivalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0