Lär känna Minna bättre.

Både jag och Sandra har ju vart ganska duktiga på att berätta saker
om oss själva. Och ja.. listan går ju inte så bra, som ni kanske märkt.
Så jag tror jag skiter i den.. Men tänkte ändå ta några punkter från
den, och berätta lite mer om mig själv.

Det här upprör mig: Det värsta jag vet är nog när folk missförstår
mig och jag inte får chans att förklara. När man känner att någon
fattar rakar motsatsen av vad man egentligen menade.

En annan sak är väl när jag känner mig osäker. Då blir jag oftast
upprörd. När man känner sig liten och bortglömd och man vet helt
enkelt inte vart man ska ta vägen. Tror min rädsla jag får vid sånna
tillfällen leder till denna okontrollbara ilska inombords.

Det här får mig att må bättre: När jag är riktigt jävla förbannad,
då är jag som världens odjur. Jag smäller dörrar, skriker och oftast
her jag sönder saker. Vet inte hur många ljuslyckotor jag kastat
sönder.. Men det hjälper. Och när jag är så pass arg att jag inte ens
kan vistas i huset, brukar jag gå ner till älven, lyfta upp stora, tunga
stenar och bara kasta dom rakt ut i vattnet. Då känner jag verkligen
att jag får ut min ilska. Tragiskt, men sant.

En annan sak är självklart att prata. Jag är en sån person som alltid
vill prata om det som stör mig. Blir knäpp av att gå och hålla saker
inom mig. Så det är tur att jag har så många underbara människor
omkring mig som alltid ställer upp. :)

Min rädslor: Min största rädsla är nog egentligen döden. Och då
handlar det inte om att jag är rädd för döden. Utan att någon jag
tycker väldigt mycket om, skulle dö. Har så svårt att tänka mig ett
liv utan just den personen. Bara tanken skrämmer mig.

Förut (förra året) var jag verkligen jätte mörkrädd. Det var verkligen
jättejobbigt att inte kunna göra vissa saker, bara för att mörkret skrämde
mig så pass mycket. Men under vintern började jag dock ta kvällspromenader.
Och nepp, jag bor inte på ett villeområde med upplysta gator. Jag bor
ute i skogen och det enda som lyser där är månen och stjärnorna. Men
jag trotsade både den täta skogen och mörkret, och idag är jag nästan
helt botad!

Och nej, varken spindlar eller ormar skrämmer mig. Det är snarare
djur jag tycker om och gärna skulle tänka mig ha hemma. Myror, det
är dock en annan sak.. Dom gillar jag INTE.



Jag gillar inte fötter.. Vet inte egentligen varför. Bara att jag verkligen
ogillar om någon her fötterna mot mig.

Jag läser jämt kokböcker.. Det är bland det bästa jag vet! Älskar att
bläddra och kolla på recept. Brukar till och med ta upp en massa kokböcker
till mitt rum och bara ligga och läsa innan jag somnar. Dessutom sitter jag
jämt och läser bak och matbloggar, det älskar jag också.

Om jag inte blir något inom mediayrket.. så skulle jag kunna tänka
mig att jobba med ett lite mer manligare yrke, som lastbilschufför, grävmaskinsförare,
eller liknande.









Kommentarer
Postat av: Linn-Lay

vilken söt bild :)

2011-01-05 @ 11:14:25
URL: http://linn-lay.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0