Ur barnamun.

Mamma har suttit och skrivit ner en liten berättelse om vad som hände för mycket...mycket länge sen bland mina fina vänner Mia, Otilia och systeryster Caroline. Finns så enormt mycket minnen med dom, så tänkte jag skulle bjuda med mig av några.

Denna solskenshistoria utspelade sig egenligen vid olika tillfällen, men jag har valt att skriva ner den som om det hände på en och samma dag...

Mia 7 år och Sandra 5 år, är ute på promenad med sina mammor och små systrar Otilia 4år och Carro 3år.  Det blåser ute och Carro lägger märke till detta och säger "Luften rör på sig"
Från polarbageriet kommer en doft av nybakatbröd, Sandra frågar dom andra
” Skänner ni..det luktar smörgås”

Efter en stund går dom förbi kyrkan och beslutar sig för att gå in och titta. Sandra fegar ut och stannar ute med mamma. När dom andra kommer ut frågar sandra.
Sandra: Var prästen hemma?
Carro: Nä..och inte gud heller
Otilia: Määäh...han bor ju inte där..han bor ju på månen.

Dom fortsätter sin promenad och ska korsa ett övergångställe, dom möter en mörkhårig kvinna med uppsatt hår. Sandra viskar till dom andra ”Såg ni, jag tror det var drottning silvia”
Väl hemma från promenaden vill dom lyssna på musik. Mia som går i skolan och kan läsa, ser bakom skivomslaget att låten Tarzan och Jane med toy box finns med, så hon frågar dom andra ”kan vi inte lyssna på tarzan och janne...

// Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0