Minna och hennes jobbiga dagar i skogen.

Jaha, tänker ni. Varför har inte Minna klämt ut sig ett inlägg på sisådär hundra år?
Och då ska jag ta och berätta för er, att jag numera heter skalman. Eller, kanske
inte heter, men jag känner mig som skalman. Jag har gått in i dagsrutiner som kan
heta duga.

I torsdags började jag jobba, med att plantera tallplantor. Det var inte lika jobbigt
som jag trodde-det var jobbigare. Har aldrig varit med om tråkigare, drygare, svettigare,
ondare, jobb. Varje dag när jag kommer hem, har jag så ont i kroppen att jag varken
kan ligga eller stå, trött är jag också. Jävligt trött.

Men, tjänar pengar det gör jag iaf! Så när detta helvete är över hoppas jag att jag
kan se en enorm summa pengar på kontot, och helt glömma bort dessa dagar med
järnröret och tallplantorna. Och sen bara leeeevaaa livet i sommar! ;)

 
Dom äckliga tallplantorna och det lika äckliga järnröret.

 
En trött och sliten Minna. Samt ett traktor med min macka i förgrunden.

Och bara för att nämna det, så har jag fått jobbet genom pappas kompis, vilket betyder att
det är jag och fyra ryssar som jobbar. Och idag räknade jag ut att dom planterar dubbelt
så fort som jag, ibland trippelt. Dom bara spriger fram på hygget, medans en annan lunkar
fram sakta men säkert.

Då vet ni de.

Från nånting tråkigt, till nånting lite roligare. Idag tatuerar jag mig! :D Snart sitter nummer
två där den ska, och jag hoppas bara att det blir bra! Om exakt en timme bär det av för
att sätta sig under nålen, kan knappt vänta!

Lovar att visa er sen hur den blev! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0