Till minne av Rune Muräna.

Igårkväll tog jag med mig en bit mygglarver åt Rune, bar för att se om
han för en gång skulle äta. Vilket han gjorde! Jag kände en gnutta lycka
inom mig, att nu kanske Rune trivs i sitt nya akvarium, med sin nya familj,
så att han kanske till och med, har fått tillbaka matlusten!

Imorse när jag somvanligt tände åt firrarna, sa godmorgon och kollade
hur dom mådde. Så ligger Rune där.. DÖD! Han låg på rygg, helt livlös,
i sitt favorithörn där han alltid brukade ligga. I hopp och förtvivlan petade
jag lite försiktigt på honom för att se om det fanns något som helst liv
kvar i honom. Men näe, Rune hade somnat in. Och att döma av hans
ansiktsuttryck, så verkar han inte ha lidit. Snarare verkar han ha somnat
in i lugn och ro. Kanske var Greta och dom andra fiskarna vid hans sida.

Och jag är inte den som spolar ner mina simmande vänner i toaletten,
så jag arrangerade en begravning åt honom.







Så nu ligger Rune under våran finaste tall vi har här på gården. Jag hoppas han har det bra
i fiskhimmeln. Vila i frid. ♥



Kommentarer
Postat av: Lina

men huuuh, det där är ju ingen fiiiisk....?

2011-10-04 @ 04:11:58
URL: http://linash.blogg.se/
Postat av: Lina

oj förlåt, beklagar sorgen också, förresten.

2011-10-04 @ 04:21:07
URL: http://linash.blogg.se/
Postat av: Julia

HAHAHHAHAH var det menat åt mig det med toa?;)

2011-10-04 @ 15:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0