En gång för alla.

"Minna, dricker inte du?"

Domdär orden får jag höra gång på gång, på varje fest.

Nej, jag dricker inte. Varför? Jag vill helt enkelt inte. Jag tycker det finns
viktigare saker här i livet än att supa sig full om helgerna. Och nej, jag ser
absolut inte ner på folk som dricker, verkligen inte. Så länge man håller det
inom en bra nivå.

En del tror att jag väntar tills jag fyller 18, vilket inte heller stämmer. En dag
kommer jag dricka. Jag vet bara inte var, när eller hur. Men jag tänker vänta
tills jag verkligen vill. Inte för någon annan skull.

Jag tycker det är viktigt att man vågar säga nej till alkohol. Man är inte "cool"
bara för att man dricker. Jag tycker snarare man är bättre om man avstår så
länge som möjligt. Och fokuserar på saker som verkligen är viktigare här i
livet, som studier och sådant.

Jag bryr mig inte om vad andra tycker och tänker. Jag har fått höra både det
ena och det andra. Att jag inte vågar, att jag kommer däcka på en gång, med mera.
Det spelar ingen roll. Det är mitt liv, mina beslut.

Jag vill minnas alla mina dagar. Inte ha svackor för att jag en kväll druckit mig
redlöst full. Nu säger jag inte att man behöver göra de, men att det finns dom
som gör det.

Och jag säger bara VÅGRA VÄGRA, det är INGEN som ska bestämma vad du
ska göra. Det handlar om DIG och DINA beslut.



Kommentarer
Postat av: Lina

det är rätt inställning:) vad duktig du är <3

2011-09-16 @ 00:26:42
URL: http://linash.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag håller med dig. Det finns ju så mycket annat roligt man kan göra för pengarna som man sparar dessutom ;D

2011-09-16 @ 09:19:09
URL: http://phototont.blogg.se/
Postat av: Victor S

Kloka ord! Tyvärr är det ju inte många som har samma inställning idag, speciellt inte här uppe.

2011-09-16 @ 09:36:19
Postat av: Minna

Svar till Victor S: Näe, det håller jag med om! Det är verkligen synd att man prioriterar alkohol framför annat!

2011-09-16 @ 11:56:42
URL: http://boissbaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0