Karriär som dansbandssångare

Solen skiner ute och jag är på strålande humör. Sitter i mitt rum,  har städat mitt rum och sitter nu och lyssnar på dansmusik.. blir på så topp humör av att lyssna på dansmusik, kanske man skulle satsa på en karriär som dansbandsångare? Vara på topphumör hela tiden, åka runt över hela sverige och träffa en massa glada människor, åka flera tusentals mil med härliga grabbar..och framför allt underhålla och charma andra människor.. låter inte helt fel det. Jag sa ju när jag var liten att jag jag skulle bli "sjungerska på farfars loge" kanske den någon gång blir sann.. hade varit kul att prova göra de en sommar.



Tänk er att de är jag som står där istället.. och så heter dansbandet:

Nä skämt åsido, skulle inte vilja ha ett band som är döpt efter mig. Men det hade varit häftigt att prova sjunga i ett dansband. Har ju inte världens bästa sångröst som typ celine dion, men jag är inte sämst på att sjunga,  och dansbanssångare behöver inte ha en underbar pipa för att dom ska vara bra, utan där hänger de på att spela musik med taktkänsla och musik som är skön att dansa till.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0