Vad är de för fel?

Ja de kan man verkligen säga.. Varför kan jag inte följa en jämn nivå när de gäller att leva ett hälsosamt liv. Antingen äter jag nyttigt och stoppar inte i mig en massa slisk,men då orkar jag inte motionera, elr så motionerar Jag som fan men äter onyttigt och slisk varje dag. Jag kan vara duktig och hålla upp med godis i 2 veckor men sen när jag väl börjar äta lite grann..blir det som en drog och jag vräker i mig godis..oftast i flera dagar.Som nu, det började på fredagen jag köpte mig en liten godispåse, tänkte att jag skulle tröstäta eftersom jag inte hade kommit in på buggen inte nog med de då så kommer pappa hem med pizza, vräker i mig de också. Mina kusiner kommer på besök, på lördagen stannar vi till utanför godishuset och springer in och köper ännu en till godispåse.. dricker cola och smaskar i mig godis hela kvällen.. på söndagen är de kvar godis så äter då också och vräker i mig en massa mat hela kvällen..
 "Bäst att unna sig innan allvaret börjar om igen" vad tror ni jag startar veckan med att göra.. ja så klart att baka chokladbollar.. så vad tror ni jag har ätit varenda dag... sen tjocka jag i mig ett skrov från Max igår då också.. men då sa magen till. Så nu ligger jag här i sängen hemma från skolan med ont i magen.. Vill inte säga att de är magsjuka för jag vet ju orsaken, med de är som magsjuka fast de kommer andra hållet. Har fått springa på toa flera gånger.. Verkar som om kroppen vill få ut allt dåligt.. vill ju leva ett hälsosamt liv, vill inte tjocka i mig en massa skit som inte ens är bra för mig kropp.. men de är ju så jävla svårt. Skulle vilja bli vegetarian och bara äta grönsaker och frukt.. men jag är ju en kött älskare så jag skulle sakna köttet allt för mkt, sen  är de dom där jävla sötsakerna.. de är ju dom som egentligen är värst.. Nä jag måste försöka göra en förändring i mitt liv.. så här ska de inte behöva vara.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0