värdelöst.

Idol. Vilket värdelöst program. Samma visa varje år. Någon åker ut, alla blir sadface,
men den är lika snabbt bortglömd till nästa fredag. När väl vinnaren ska koras, blir
allt som en dans på rosor. Man hör denna vinnare 24/7 på radion och tv:en, men ett
par veckor är den som bortblåst och tvåan, eller varför inte trean eller fyra, kliver upp
från askan och blir kändare än ettan. Nej, Idol är inte ett program som faller mig i smaken.
(Dock så älskar jag Moa!)



Just nu sitter jag och ser på House som jag har fått upp ögonen för på senaste tiden. Samtidigt
som jag "inviger" den nya spisen. Den verkar funka iaf! Dock så var det inge roligare än en
köpespizza som fick tillträda in i ugnen.

 

Jag är sjukt trött och sjukt otaggad till allting. Alla drömmar som bara för ett par månader
sen var så självklara, är som bortblåsta. Istället för att kämpa för dendär boken som jag
en dag vill skriva, kanske jag trots allt sätter mig bakom ratten på en hjullastare eller nå.
"Du ska ha ett manligt yrke" har min pappa alltid sagt. Kanske får han som han vill. Jag
vet inte, jag vet ingenting just nu.




Kommentarer
Postat av: Lina

Neeejdå minna, om du vill skriva så tvekar jag inte en sekund på att du kan göra det! Svåra perioder fulla av tvekan år över förr eller senare. Det kan ganska uppenbart jag lova;) Är det din dröm så följ den.. ;):) jag vet ju vad jag pratar om. Haha. Och du har ju alltid velat skriva! :) puss pårej <3

2011-09-28 @ 00:14:38
URL: http://linash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0