Kom igen nu, låt mig höra DIN åsikt!

Det pratas fram och tillbaka om skönhetsoperationer. Om det är okej, eller inte.
Vi människor kommer aldrig komma överens, vi kommer alltid ha olika åsikter
om saker och ting.




Detta är min åsikt: Jag tjatar jämt om att man ska vara nöjd med sig själv PRECIS hur man ser ut. OCH DET SKA MAN. Och om jag då säger såhär: Jag tycker absolut det är okej med skönhetsoperationer. Skapar jag någon slags dubbelmoral då? Kanske! Men som vi alla vet, så lever vi bara en gång. Tekniken går framåt, allting
förbättras och skapar många möjligheter till saker och ting. Att göra något slags ingrepp har ju nästintill blivit
lika vanligt som att föda barn.

Att leva med en bra självkänsla, är grunden till ett bra liv. Att kunna stå för den man är. Självklart ska man försöka leva efter den principen, MEN vi kommer aldrig vara nöjda helt och hållet. Jag själv tillexempel, jag
har komplex över mina bröst. Jag tycker dom är fula, små, konstig form.. Ja, jag är inte ens nöjd med dom!
Och jag har helt klart planer på, att en vacker dag, göra något åt dom. Jag vill helt enkelt trivas i min kropp.

Och självklart finns det 100 andra saker jag skulle vela ändra på. Tjockismagen, gäddhängsarmarna, tantdubbelhaken, fläskbenen och allt vad jag nu kallar dom. Men där kan ju hur lätt som helst slippa
ingrepp, bara genom att lägga latmasken på hyllan och göra någonting åt de. Men vet man att man
kan förbättra någonting man ständigt går och stör sig på, varför inte göra de? Så länge det inte är
på bekostnad av någon annan, eller farligt på något sätt.

Helt enkelt: Jag tycker det är okej med skönhetsoperationer! Så länge det inte går till överdrivt. Man får
inte glömma den man är! I grund och botten kommer du alltid vara du, och det är så människor i din
omgivning alltid kommer se på dig. Det handlar om att välja sina vägar i livet, fatta rätt beslut som man sedan
kan leva med. Man ska alltid försöka sträva efter att vara nöjd med sig själv, hur man än ser ut. Ordet "ful"
borde inte existera i denna värld. Du är så jävla fin, glöm inte de!

Såå. Vad tycker du?



Kommentarer
Postat av: blåndi

Jadu Minnakaka. Jag tycker de har blivit mer vanligt att operera sej än att låta bli, man söker bara bekräftelse och strävar efter alla sjuka jävla ideal. Spela jävla roll om man har en liten putmage eller råkar ha en minidubbelhaka. De är ju bara charmigt. Men om man absolut inte (på fjortisspråk) orkar leva me sej själv så ska man ju givetvis göra nåt åt de. Men jag lägger inte ner massa pengar på att nån ska skära i mej! Om man inte älskar mej för den man är så är de inte mej man älskar, så enkelt är de!

2012-04-02 @ 09:22:17
URL: http://turbopingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0