Blomkålsmos (LCHF)

 
Idag har vi haft några släktingar på besök, så jag och mamma har gjort en massa plankor!
 
Och som ni vet, är det inga kolhydrater för mig. Därför gick potatismoset fetbort och
ersattes istället med blomkålsmos. Jag som alltid ogillat just blomkål var jätte
skeptisk, men tyckte ändå det var värt att pröva.
 
Och vilken överaskning! Smakade i stort sett som potatismos, fast det var
mycket smakrikare och nästan godare! Rekomenderas verkligen till ALLA,
med eller utan LCHF!
 
Jag följde inget recept, utan blandade lite som jag kände för:
 
• Ett blomkålshuvud.
• Ett par rejäla klickar riktigt smör.
• Ca 2 msk vispgrädde.
• 1 äggula.
• Salt och peppar.
 
Kokade först blomkålen tills den hade mjuknat. Mixade sedan med en stavmixer
och blandade i dom övriga ingridiensera, tadaaa! Nästa gång jag riva i lite västerbottenost,
blir nog ännu godare! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0