En tanke.

 
Tror jag följt i stort sett varenda dokumentär och direktsändningar idag. Trots att jag
inte kände någon drabbad, så har jag ändå känt denna sorgliga stämmning hela dagen.
 
Att leva med vetskapen att EN ENDA man, kan orsaka så mycket smärta. Att man kan
ta hatet så långt, att man dödar så pass många människor. Det är obegripligt. Skrämmande.
Skrämmande att Breivik inte är den första och säkerligen inte heller den sista.
 
Förra året den 22 Juli var jag på trästocks, hade kul och var helt ovetandes om allt. Det var
först när vi kom hem, 2 dagar därefter som jag fick veta om denna tragedi. Det fick mig att
tänka att det lika gärna hade kunnat vara en man där i Skellefteå, som gått där bland tälten
och skjutit oss oskyldiga och hjälplösa ungdomar.
 
Jag tänker bara på alla drabbade, familj och vänner. Dom som tappade någon som dom älskade.
Den som åkte bort för att göra någonting kul, men som inte kom hem igen.
 
En massa tankar till dom drabbade och berörda, till hela norge. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0