Even miracles take a little time. - Cinderella.

Har sakta men säkert börja bygga upp nya drömmar, det känns helt otroligt. Med tanke
på det som varit, allt det svarta som jag sett framför mig.

Problemet är bara att jag aldrig egentligen vet vad jag vill. Det jag vet är att jag måste
börja om på nytt, komma bort, ha ett eget litet ställe där JAG känner mig trygg, som
är MITT och bara MITT.

Men som en fattig student är det inte det lättaste. För att ha råd med boende, måste
man ha pengar, ska man ha pengar måste man ha jobb. Jobb har jag ju, men bara
första perioden i sommar. Och det är inte direkt någonting man tar sig långt på.

Att försöka flörta till sig pengar från något håll känns inte heller som någonting jag vill.
Jag vill stå på egna ben, ha min egna ekonomi, göra mina egna val.

Men vad vill jag egentligen? Vill jag sitta i en liten lägga i Älvsbyn, men något vikariejobb?
Vill jag flytta till Norge och jobba där? Vill jag sticka till Italien? Flytta till skitluleå och försök
hitta något jobb? Hur ska jag veta? Jag är 18 år och vet egentligen inte vad jag vill med
livet. Jag oroar mig över vem som verkligen kommer finnas där för mig. Vem jag kan lita
på.

Blod är tjockare än vatten, kärleken övervinner allt. Alla dessa citat. Dom går rakt in i
hjärtat, men frågan kvarstår: Vilket ska man lita på?

Om jag ändå kunde se mitt liv på en film. Så man kunde spola tillbaka, se vad man gjorde
för fel, rätta till det och hoppas på att det blir ett lyckligt slut.

Så kära Mirakel, om du finns och läser detta. Jag vill ha en rättvisa, ett svar, en förlåtelse,
en uppenbarelse och en vägvisning. Gärna kryddat med all den lyckan som jag har att
ta igen. Tack.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0