Konstig dröm

Alltid när jag är sjuk så brukar jag drömma så konstiga drömmar.
Sånna som inte har någon direkt handling egentligen. Man vaknar
upp på morgonen och undra vad fan man har drömt om egentligen.

I alla fall, inatt drömde jag att jag var på Ormberget och jobbade
i restaurangen. När jag kommer in så ser jag att dom har gjort
om hela jävla stället till en hamburgarrestaurang. Orange och gula
färger överallt, skyltar upphängda i taket och det såg rentutav
FÖRJÄVLIGT ut!!

Jag blev förbannad och tänkte men hur fan kan dom göra om det
till en hamburgarrestaurang när det förut var så himla fint.
Lite finare restaurang med ett + i kanten för den vackra utsikten
som dessutom är känd för att vara Luleås bästa utsikt.

Men tänkte inte mer på det, går in i köket och träffade mamma,
och min faster Marita, Pappa och Carro var också där och hjälpte
till. Blev tvingad på en grå/brun klädsel med en mössa, stälde mig
bakom kassan och fattade inte ett skit, dom hade ju gjort om
hela kassasystemet, så stod där som ett ? och fattade nada.
Kön blev bara större och större och folk började bli irriterade.
Jag provade slå in, med det blev bara fel.

Försökte få hjälp av Marita elr Mamma, men ingen ville hjälpa
mig. Helt plötsligt börjar mamma, pappa och alla som jobbade
klä på sig sina ytterkläder och säga till mig att dom ska fara.
Får ännu mer panik och säger åt dom att dom kan ju
förfan inte lämna mig här själv med så mycket folk.

Mamma: "Men sandra nå klarar du det här, du är ju så duktig,
vi blir bara borta ett tag"


Jag blir förbannad och börjar skrika rätt ut i restaurangen.
Marita blir förbannad på mig och börjar skrika på mig att jag
inte kan sta här och skrika och skämma ut oss för allt folk
som sitter och äter
Marita: "Jadu Sandra, nu kan du ju glömma att
du får dina 500kr som jag hade tänkt ge dig för att du ställt
upp och jobba, jävla unge!!"


Jag blir ännu argare och börjar skrika ännu mer. Mamma och
pappa lägger sig i och det blir ett stort familjebråk rakt
framför näsorna på allt folk.

Tur det bara var en dröm!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0