"ÖH!"

Kom på att det är just detdär ordet killar alltid tilltalar en med. "ÖH, du!",
"Men ÖH!", ganska komiskt. Och för att inte tala om det älskade "shuu".
Alla norrbottningar vet vad jag talar om. Älska det ordet. Så kort, bra
och rakt på sak. För er som inte vet, så betyder "Shuu", typ Ja, jå, osv.

-"Har du köpt en ny skoter?"
-"Shuu!".

Jaja, det var inte det jag ville berätta. Tänkte ist berätta att idag for vi
till Luleå. Jens köpte en dator, som han nu upptäckte är på finska..
Har fått suttit och googelöversättigt en massa finnord. Lejt språk,
detdär. Liknar som ingenting annat.
Nåväl. Jag skulle ju köpa en ny fån, men självklart hade dom PRECIS
tagit slut. Men jag beställde en, så jag får den förhoppningsvis i
veckan! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0