Jakt

Tänkte just tanken, "det är nog många som sover nu".
Klockan är 11:05, och jag skulle sovit vid den här
tiden om det inte vore för älgjakten.

Jens jagar ju somsagt älg varje helg, två
pass om dagen, lördag och söndag. Vi har
just kommit hem från första passet och det
gick faktiskt riktigt bra! Och nej, då menar
jag inte att älgarna har fallit offer för Jens
bössa, utan att jag klarade av att underhålla
mig själv under dessa timmar i skogen. Kom
faktiskt på att jag verkligen gillar att vara i skogen.
Att bara sitta där i tysnaden bland träd och mossa
och bara vänta på att de ska knaka till nånstanns,
och på några meters håll uppenbara sig en stor
(mumsig) älg. Det är nog själva spänningen och
pirret i magen som gör det kul och inte långtråkigt.
Att tälja är också en underbart kul sysselsättning,
varför gör man inte det oftare, egentligen?

Nu börjar snart andra passet närma sig, så kallade
"eftermiddagsjakten". Och då ska kameran med,
utan tvekan! Går hela tiden och tänker "Åh, det där
skulle vart en fin bild. Fan att jag it hade kameran!"

Så, som jag sa, den ska utan tvekan med!

Ska dock bli skönt att komma hem sen. Klä av
sig alla kläder, ta en uppfriskande dusch och sedan
bara njuta och ta det lungt. Steg ju trots allt upp 4
imorse, vilket sätter sina spår, kan jag lova.

Nejni, nu ska jag väcka Jens, som utan förvåning
har somnat..

Ha de bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0