Låt ingen trycka ner dig.



Allting handlar om avundsjuka. Låt aldrig någon trycka ner dig,
det är det värsta man kan göra. Att visa sig stark och obrydd
är det bästa i alla lägen. 

Jag var alltid den som var lätt att trycka ner, lätt att göra ledsen.
Vet ni hur bra dom personerna mådde när dom lyckades?

Jag vann i en stafett över en person som hade såå mycket
emot mig, fick ett slag över ansiktet med frågan varför
jag inte sakta ner. Jag var 6 år.

Där och då insåg jag att det inte funkade. Vad hade den personen
för rätt? För rätt att trycka ner mig?

Jag svarade "för att jag ville vinna", och gick därifrån.
Aldrig någonsin hade jag samlat så mycket mod till att säga något.

Personen stod helt förstummad. Jag hade vunnit, jag visade
mig stark. Det är det bästa jag någonsin gjort.

Älska dig för den du är, för ingen är som dig.







Kommentarer
Postat av: Lina

<3

2011-08-09 @ 11:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0