Vad kallar ni dom?

Chokladbollar, havrebollar, negerbollar.. Vad kallar ni dom?

Själv har jag alltid sagt, och kommer alltid säga, negerboll. Och nej, jag är
inte rasist på något sätt. Måste man vara det för att man säger just negerboll?
Vissa verkar anse de, vilket jag tycker är helt fel.

En gång när jag skulle köpa en av dessa underbara skapelser, sa jag, utan att
tveka en sekund:

Jag: En negerboll!
Hon i kassan: (seriousface) Du menar väl chokladboll?
Jag: Ja..

En annan gång, tänkte jag efter. Och fick då ett helt annat bemötande.

Jag: En... såndär! (pekar på negerboll)
Hon i kassan: (happyface) En negerboll?
Jag: Japp!

Har även sett skyltar med texten "Kalla den vad du vill".

Hur som helst, vad man nu vill kalla den, så klår den allt i världen! Så lätt, så underbart gott!

 

Och jag som hade tänkt försöka vara nalta nyttig och äta vattenmelon, också säger Jens att han vill
att jag ska göra negerbollar.. Inte fan kan man ju motstå?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0