LCHF

Nu har det gått ungefär en vecka sedan jag började med LCHF. Och det känns faktiskt
förvånadsvärt bra! Var lite jobbigt i början med vad jag kunde äta och så, men nu går
det mycket lättare, även fast jag har mycket kvar att lära!
 
Det jobbigaste har varit att inte kunna äta frukt och bär. Visst, man kan ju göra det,
i begränsade mängder, men jag försöker köra så strikt som möjligt ett bra tag fram
över. Räddaren i nöden är helt klart creme fraiche och alla slags ostar, thank good for that.
 
Jag gör detta BARA för mig själv, för att jag vill sätta upp mål och göra en förändring av
mitt liv. Dessutom har jag min levande förebild och vän Tobbe, som kommit med massa
tips och pepp! Önskar att jag en dag kan åstakomma det han lyckades med, det är verkligen
beundransvärt!
 
Någon våg finns inte med i bilden, jag äger inte ens en. Utan måttbandet får åka fram en
gång i månaden, i hopp på att siffrorna ska gå neråt. kanske skriver jag ut det här på
bloggen, I will se! Men jag ser verkligen detta som en superkul utmaning, inte bara
som en diet, utan som en förändring! Och jag hoppas verkligen det lönar sig. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: blåndi

Jasså så du har också börjat me de där helvetet? Ska vi tävla lite om vem de går bäst för? Vi fuskar ju men de kanske du också gör :p
OCH sen ska du fuska nå gång ibland också för annars kommer de där ta över helt och då mår du dåligt om du tar tex en kaka bara. Så jag tycker att du ska unna dej en pizza eller ett skrov iaf en gång i månaden för annars mår du inte bra till slut. Så har då vi sagt (:

Svar: Jies! Haha, nä, ingen tävling här inte ;) Lät som en bra tanke, får se hur jag gör!=)

2012-07-04 @ 11:53:26
URL: http://elvistass.blogg.se
Postat av: blåndi

Och vårat seriösa lcfh-grejs höll ju typ två dagar -.- haha ;)

2012-09-20 @ 13:50:29
URL: http://elvistass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0