Lite tankar. (LCHF)

Sedan jag började med LCHF har jag börjat inse vilka konstiga matvanor jag tidigare levt i.
Något sött och sliskit varje dag, kombinerad med ingen motion alls. Det säger ju sig självt,
man mår inte bra av att leva på det viset.
 
Jag har hittat en koständring jag verkligen trivs med. Där jag kan äta mig mätt och inte byta
ut den ljuvliga grädden mot någon värdelös ersättare när såsen skall göras. Värt att nämna
är dock att jag till en början ständigt kände en bitande hunger, trots att jag precis ätit. Jag kunde
äta ett helt baconpaket utan att känna någon mättnad. Numera får jag knappt i mig ett halvt
innan jag är proppmätt.
 
En annan sak jag också har märkt är att jag förut, var mer ute efter känsla, än smak. Jag skulle
bannemig ha spagetti till pastasåsen, hur konstigt känns det inte att äta utan liksom? Och nu
när man fick ställas inför dessa tillfällen, ingen pasta, inget ris, ingen potatis.. Har man fått tänka
efter, vad ser nästan ut som pasta? Pasta har jag till exempel ersatt med hariconverts. Potatis
med tärnad ost och ris med någon riven grönsak, medmera. Funkar hur bra som helst!
 
Även om många anser att man går ner i vikt ändå, utan att man tränar, så tycker jag inte det
är någon ursäkt. Kroppen är gjord för att röra på sig, det är bara det första steget utanför
dörren som kan kännas jobbigt. Men vad kan ersätta känslan efter träning? Ingenting!
 
Även om jag inte är någon träningsnarkoman, så är jag glad över dom 3-4 gångerna jag pallrar mig
till gymmet om veckorna, promenaderna jag tar istället för att döda tid på facebook. ALLT är bättre
än ingenting.
 
Allting handlar om vilja. Vill man, så klarar man allt!
 
katrin zytomierskas blogg är i övrigt jävligt peppande och bra! Och om 3 dagar är
det vägning och mätning, alltså en månad med LCHF. Jag är förväntansfull! :)
 
Ha en bra dag!
 

Kommentarer
Postat av: Blåndi

Du kommer bli så jävla snygg! Eller de är du ju nu också men du kommer att erkänna de själv och KÄNNA dej snygg själv! De kommer bli skitbra de där.
Jag ska börja döda tid på bandet när jag börjar skolan istället för att sitta och halvsova på rasten. Vi kan ju tävla du och jag, fast jag har ju redan tjuvstartat ;) eller de kanske ger dej möjligt ännu mer motivtion! :D sen äter jag ju inte speciellt nyttigt heller, så de kommer ändå gå fortare för dej. Men som sagt, hänn kommer bli mysche braa!!

Svar: Haha, de vettefan! Föddes inte till någon skönhet direkt! :) Men jag hoppas de kommer KÄNNAS bra iaf. Jo, nå sånt. He blir skitabra! :D

2012-07-27 @ 19:58:26
URL: http://elvistass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0