Pepptalk- Självisk.

 
Förut hade jag ett motto. Ett motto som jag verkligen ville stå fast vid. Det löd "Gör vad du vill,
så länge det inte handlar om att skada någon annan."
 
Till en viss del kan jag stå fast vid dom orden, det sista man vill göra är att såra någon. Men vill
finnas där, visa sig stark. Men det man glömmer då är sig själv, är jag själv lycklig? Ibland måste
man få vara självisk, man måste få tänka på sitt egna bästa också.
 
Förut hade jag jättesvårt för detta. Jag skulle kunna göra VAD SOM HELST för vissa personer,
bara för att inte såra dom. Jag ville inte vara en svikare, jag ville vara den där snälla personen som
alltid fanns där, både i storm och solsken.
 
Tills jag insåg att det också skadade mig själv. Dom kunde leva på min lycka, min energi.
Den dagen var det som att jag var den svenska versionen på Buddha, att jag liksom blev
upplyst. Jag insåg att JAG inte mådde bra, att jag behövde göra vissa saker för att kunna ta
ett steg framåt i livet. Och att det innebar att såra någon gjorde obeskrivligt ont, men jag gjorde
det. Och jag känner hur jag sakta men säkert växer, blir en starkare människa.
 
Det jag vill säga med detta är då att huvudpersonen i livets bok är ju faktiskt du. Det är du
som väljer vad som ska hända, vilka vägar du ska ta och vilka du ska avstå. Allt för att få
det bästa möjliga slutet.
 
Tänk att du läser en bok, om en person som bara dansar fram på rosor från början till slut.
Allt blir som personen tänkt sig, inga motgångar, inga tårar, inga svårigheter. Skulle du 
lära dig någonting av läsa den boken?
 
INGENS liv är en dans på rosor, man måste ha motvindar för att förstå när man får dom
riktiga vindpustarna i ryggen. Av varje motgång du ställs inför, måste du själv hitta en väg
ut för att kunna fortsätta. Och när du klarat av det, är du starkare än någonsin. Du har ännu
en erfarnhet att stoppa i ryggsäcken, som du sedan ska bära med dig hela livet.
 
Man måste bara våga tro att man klarar saker och ting. Det som inte dödar, det härdar.
 
Glöm inte att DU är bäst och finast i hela världen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0