Allt och inget.

Vet inte vad jag ska skriva om. Har bara
en enorm lust att bilda ord, som blir meningar.
Som förhoppningsvis blir nånting man kan läsa.
( Notera ordet förhoppningsvis. )

I mina "10 saker ni inte visste om mig",
fick ni veta att jag ville bli författare
eller journalist. Helst av allt vill jag
bli både och. Alltså, ha journalist
som jobb och skriva på fritiden.
Nånting i den stilen i alla fall.

Men det är ju alltid så, att det man
verkligen förväntar sig och hoppas,
brukar alltid sluta på ett annat sätt.
Ibland är det bra, ibland dåligt.

Men min högsta önskan är nog
att få stå med en bok i min hand.
Ni vet, en såndär bok med fint
och mystiskt omslag, på en
blodig hand eller liknande.
Och längst ner i det högra hörnet
ska det stå "Minna Dahl".
Jag blir alldeles ivrig när jag skriver dethär.

Längtar, längtar, hoppas, hoppas.

Men jag vet att det krävs mycket arbete från
mig för att nå mina drömmar. Har mycket att
lära mig, väldigt mycket.

Och mitt gömda budskap i det här,
är att man ska ha drömmar. Och
verkligen kämpa för att dom ska
slå in. Att det krävs nog en hel del
tid och uppoffringar från ens egen sida,
men att det är klart värt det i slutändan.
När man står där på mållinjen och vet
att man klarade sig hela vägen dit,
med ens egen kraft och vilja.

Vilken oslagbar känsla..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0