Många meningar, ändå meningslöst.

Att jag har tråkigt, kanske inte är så konstigt, med tanke på att jag är 32 mil
hemmifrån. Att jag inte känner en kotte här, förutom min släkt. Att min syskon
inte roar mig på samma sätt som när vi var små, när vi alla kunde leka med dockor
utan problem. Att alla min vänner verkar ha fullt upp med annat, där hemma i byn.

Imorgon åker vi iaf hem. Sorgligt, om man tänker på att jag inte träffar min villissläkt
så ofta. Men samtidigt skönt, att få komma tillbaka till vardagen och ha kontroll. Jag med
mitt kontrollbehov. Blir allvarligt knäpp om jag inte vet vad, vars, när, vem, osv.

Har bestämt mig för att jag ska baka en massa, för det älskar jag somsagt. Sen ska jag
även ta med mig Enya och kameran, ut i de vinterbelagda skogarna, och bara fota, fota, och fota.
Jens har berättat att hon leker så livligt i snön. Perfekt. Jag som planerat dethär med
fotandet ända sen hon blev påtänkt. Nu är det bara ett stativ som fattas, men det ska jag
också passa på att fynda nu under mellandagsrean. Att jag ens klarat mig så pass
länge utan ett stativ, det är nästan helt otroligt.

Annars då.. Mitt humör är fortfarande inte på topp. Egentligen vet jag inte riktigt varför.
Bara att jag till största del har mig själv att skylla på. Minna, som oroar sig och tänker
för mycket, på jävlat allt. Jobbig jävel, detdär..

Har i övrigt ett jätteroligt liv och sitter och uppdaterar ansiktsboken hela tiden. Ytters
roande, eller så inte..

Köra skoter ska jag också göra när jag kommer hem. Det är då ett som är säkert.
Det är ju nästan det enda man lever för på vintern. Skoter och steka fläsk i stekpanna
på en öppen eld, på ett berg, sittandes i en snöhög med renskin. Det är livet, det.

( Tänker varna er redan här, att jag kommer fortsätta skriva sånt ingen egentligen orkar
läsa. Så, om ni inte vill bli djupt uttråkade kan ni ju.. youtuba på en bebis som äter
citron! Såg den för nån vecka sen, otroligt kul! )

Jani.. I övrigt2, så sitter jag och förargas över att Jens har fått mig lyssna, och till och
med gilla (!!!!) en (egentligen) hemsk låt. Han slog på den för några veckor sen,
och jag sa att det var jävlat bara oväsen. Men envis (!!) som han är, så har han
dunkat den i stort sett varje dag i ett par veckor, och nu tycker jag den liksom är bra!?
En låt som heter Legoknekt. Ni hör, bara namnet är ju lejt. Med några som jag
alltid glömmer vad dom heter, men som börjar på R och när man uttalar namnet så
låter det som en såndär låda man har för att få internet. TYYP..

Ni kan ju lyssna på den. Lovar att ni (som inte gillar dom, ofc) kommer tycka det
är rena (jävla) olljudet. Men ge den en chans, den är fan bra! Det värsta är ju
att jag har börjat lyssna på andra låtar med bandetsombörjarpåR. Bara inte
Jens får veta, då kommer det vara det enda han spelar i sina högtalare. Och
nä, det orkar jag då inte.

Haha, kollade bland mormors bilder på hennes dator. Och hittade ett par
icke nådiga bilder, hade visat er om dom inte såg rent utav groteska
ut. Huvvaligen, hur man har sett ut..




Hittade iaf en bild på lillponken när han var liten kissebäbis, så söt!

Nejni, nu ska jag avrunda. Imorgon bär det somsagt av hem till byn,
hörs! :)



Kommentarer
Postat av: Emma Jonsson

Rammstein? :D

2010-12-26 @ 18:12:36
URL: http://emmaaajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0