Oskarpa öron och missförstånd.


..Fick helt plötsligt minnen från när vi var på
språkresa i spanien före sommarlovet.
När vi satt på stranden och en man kom
fram och sa..

Mannen: Servesa!?

( Som betyder öl på spanska. Men jag hörde
dock suecia, som betyder Sverige. )
Jag: Si, Si!
( Ja, ja! )
Mannen: Uno, dos..?
( Ett, två..? )
( Jag trodde han menade hur många
svenskar vi var, typ. )
Jag: Ehm.. 15! 

Sen kollade mannen konstigt på mig.
Han trodde alltså att jag ville ha femton öl.
Men när han började ta fram ölen så förstod
jag direkt att jag både hört och sagt fel.

Jag: Nooooo servesaaaaaaahhh!! NOO, NOO!

HAHA! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHHAHAHHA!!!! :) känns som någonting jag med skulle kunna lyckas med :)

2010-10-06 @ 21:04:56
URL: http://linnooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0