rock-a doodle

När jag sitter här och tittar på tv så börjar jag tänka på en film som jag såg på när jag var liten, Rock-A-Doodle heter den.  det är en tecknad film och den handlar om tuppen Chanticleer och han har aldrig missat en soluppgång i hela sitt liv. En morgon får han förhinder och upptäcker till sin fasa att solen går upp ändå. Hånad och förlöjligad av sina vänner lämnar han gården för storstan. men solen försvinner och det börjar regna och stora floder bildats, några av djuren på gården åker till storstaden och försöker få tuppen tillbaka. Jag älskade den här filmen som liten. och den finns att se på Youtube, Men inte med svenskt tal. så om det finns någon som har den så skulle jag bli jätte glad om jag kanske kunde få låna den:)


// sandra:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0