Allsåklubben-lycka för mig





Vi kommer och kör efter storvägen som leder till alsån ungefär en mil från Överkalix. plötsligt dyker det upp en gul skylt där det stor Allsåklubben. vi svänger in på den smala grusvägen som leder oss till paradiset. på höger sida ser vi den gamla fortet som militärerna använde som vaktpost under kriget mot finland. efter en stund så spricker skogen upp och man ser vattnet glittra och dom röda stugorna som står där och väntar på oss. då är vi äntligen framme på mitt smultronställe.

Allsåklubben ligger ungefär en mil utanför Överkalix. Allsåklubben är omgiven av naturskön miljö och med många fina grönområden. det var min farfars mor och far som startade de hela när dom gjorde om den gamla ladugården till dansloge. Idag är det min farfar som har tagit över det och driver danser under somrarna. det är så härligt att vara där. det är någonting speciellt med Allsåklubben. det är här jag är uppvuxen, med dansbandsmusik, tanter som luktar parfym och svettiga småberusade gubbar. kanske inte låter så härligt men för mig är det underbart. det är här jag kan vila ut ordentligt.





delar med mig av det här videoklippet. tänker på Allsåklubben när jag lyssnar på den här. men jag varnar er, det är dansmusik för er som inte tycker om det.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Allsåklubben är det bästa sommarstället jag vet, så många fina minnen :) Vi blev ju vänner via det här stället :)<3

2010-05-02 @ 09:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0