Vad är klockan? En uppfinning.

Tänk er att en av mina absoluta önskningar har gått i uppfyllelse..



Efter att varje morgon har upplevt ett helvete i form av svordomar
och stress. Allt för att mina kära klocka på min kära mobil inte varit
snäll nog att ringa och väcka mig på morgonen. I flera månader har
detta pågått.. I flera månader har jag fått lida.

Samtidigt som jag gått med en önskan.. En önskan att en vacker
dag få en fungerande klocka. En klocka som ringer och väcker
mig på morgonen. En klocka som inte gör mina mårnar till
ett stressigt helvete.

Idag, på konsum. Hittade min mamma en sådan söt, liten skapelse.
Som bara skrek sig till mig. Där stod den. Klockan med stort K.
En halvtimme senare, var den min.

Den billiga, ganska fula, plastiga, 50 kroners klockan står nu så
fint bredvid mig. Funkar gör den, det har jag redan testat. Och
jag känner mig hela plötsligt som den lyckligast flickan på jorden.
Vem kunde veta att en klocka skulle åstakomma denna känsla?

MEEEN. Sommarlovet närmar sig med elefantfötter, och då hoppas
jag verkligen inte att jag är i behov av någon klocka som väcker
mig på morgonen.

Så, efter sommarlovet blir det att inhandla en
riktigt klocka. Eller.. Klocka och klocka. Vi kan säga klocka +
lite till. En klocka med radio, vädervisare och såndär laser som
lyser tiden i taket.. Det är livet.

         

Och här och nu, kommer jag, Minna Dahl, på mig att jag sitter
och skriver ett långt inlägg om klockor och hur bra jag mår med
en digitalklocka i min hand. Vet inte om det helt enkelt är ett
tecken på obeskrivlig lycka. Eller att jag helt enkelt har en liten
symtom av knäpphet, eller i alla fall nånting i den stilen. Riktigt
normalt är det ju inte, det kan faktiskt till och med jag påstå.

Och då var det sagt. Och jag återkommer när jag har något
mer intressant att tråka ut er med. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0