Sjusovarnas mardröm.

Jag kan inte kliva upp på mårnarna om jag inte
får snooza minst en halvtimme. Sen tycker jag
det är hur lätt som helst att stiga upp.

Men vissa har det nog inte riktigt lika lätt. Som bland annat
en person som jag känner, som börjar på J och slutar
ens. Mer än så säger jag inte.
 Den personen måste jag nästan så gott som tvinga upp
på mårnarna. Och jag tror inte han är den enda
personen att ha dom problemen. Tror att ganska många,
och speciellt i min ålder, inte är världens bästa
morgonmänniskor. Med andra ord hör försovning
till vanligheten.

Men somvanligt, så finns det en lösning på nästan allt.
Och den här gången är mot just de, försovning.
Titta här!

Klockan heter "Flying Alarm Clock". Och namnet talar
nästan för sig själv. När klockan börjar ringa, flyger
en propeller iväg med en nyckel, som man måste
gå upp och hämta, för att sedan vrida om så att
larmet slutar tjuta.

Säkert väldigt effektiv för alla dessa sjusovare! ;)

Justja, klockan finns dessutom att köpa här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0