Tänker och funderar..

Här sitter jag. Medans Sandra är och viftar på höfterna, sitter jag här, degar
och gör åssit. Ibland är det skönt, ibland förjävla tråkigt. Just nu är det en
salig blandning.

Börjar fundera på om min tur har vänt. Nästan, iallafall. Gjorde ett ryck
för ett tag sen. Sökte en massa jobb, skrev cv:en och med spänning
skickade jag iväg mailen ihopp på att jag skulle få ett positivt svar.

Jag har ju berättat för er om mitt skrivjobb. Och igår fick jag även veta
att jag fått ett till jobb. Hör och häpna, så har jag hört mig för om att
få plantera skog, så sagt och gjort, JAG ska plantera skog! Har hört att
det är väldigt jobbigt, men att man tjänar jävligt bra bara man är snabb
och ligger i. Så det ska jag göra, jobba hårt, njuta sen. Så med andra ord,
kanske det inte blir så mycket till sommarlov, kommer nog ha ganska fullt
upp. Men jag gillar att ha många bollar i luften, så det blir nog jättebra!

Och dom som är trogna läsare vet nog vad jag vill göra för pengarna.
Bara lite mera tjat, så kanske, kanske, jag lyckas få med Jens.

Men även fast min tur kanske har vänt, så har jag samtidigt en massa
otur. Idag tillexempel, tappade jag ner min tallrik med mat ner i en gryta
med Kallops. Kanske måste jag inse sanningen.. Det är inte otur, jag är
klumpig.






Kommentarer
Postat av: blåndi

Alltså du vet lilla Minna, att du måste vara elitidrottare för att orka plantera. Eller de beror på om du jobbar på akord eller får timlön.. Om då får timlön är de ju bara att jobba som en sengångare men om de är på akord är de annat.. :P haha

2011-04-13 @ 16:08:28
URL: http://turbopingvin.blogg.se/
Postat av: blåndi

Haha då är de fan bara springa och plantera! :P

2011-04-13 @ 19:45:45
URL: http://turbopingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0