Wanna know the truth?

Nu börjar jag bli riktigt, riktigt less på bilder jag om och om igen ser på internet.

På tjejer som laddar upp en bild på dom själva. Tjejer med helt normala, fina
hälsosamma kroppar. "Jag hatar min kropp, vill få bort allt fläsk", "Tjock, jag
vet."
eller varför inte "Blir så less på folk som säger att jag är smal, jag är
tjock!"

Det finns två typer av dessa människor. Människor som VERKLIGEN tycker dom
är tjock, och människor som vill bli bombad med kommentarer "du är inte tjock!"

Jag blir så frustrerad! Jag vill få hela världen att känna sig fina! Varesig dom är
korta, långa, tjocka, smala, svarta eller vita. Så länge ni läser denna blogg kommer
ni få höra mig tjata, DET FINNS INGEN MALL PÅ HUR EN MÄNNISKA SKA SE UT.
DET FINNS INGET RÄTT OCH FEL!

Och nu jävlar,
nu tänker inte jag gömma mig för denna världs åsikter och syn
hur en människa bör vara.

Vet ni hur jag mycket jag ogillar min kropp? Jag verkligen HATAR den vissa gånger.
Jag frågar mig ofta, varför fick jag denhär kroppen? Varför kan inte jag få vara smal
som alla andra?

Men med tiden, har jag lärt mig att leva med den. Lärt mig att acceptera hur jag ser
ut. Det är inte lätt, det är så sjukt innihelvetes svårt om jag ska utrycka mig rätt.
Men jag har lärt mig. Istället för att hela tiden gå och störa mig på det jag hatar,
försöker jag titta på det jag faktiskt är nöjd över.

Jag har nästintill alltid varit, och jag kommer alltid vara mullig. Som jag och Sandra
alltid säger till varandra, "du skulle inte vara du om du inte såg ut så".


Markeringarna visar på ett ungefär hur jag skulle vela beskära bort lite överflöd. Men,
detdär är min kropp. Jag är inte nöjd med den, men jag har lärt mig leva med den. Med
MIN kropp.

Snälla, gulliga, underbara människor därute.. Om jag kunde skulle jag ge er ett piller som
gjorde att ni kunde lära er att acceptera er själva! För vet ni hur fina ni är? Du är precis
lika fin som dendär snygga omslagstjejen du såg på pressbyrån härom kvällen. Förstår du de?

Nu kan ni få bomba mig med kommentarer om att jag är tjock/fet/whatever. Men vet ni vad
det bästa är? Jag bryr mig inte :) Så pusspuss!




Kommentarer
Postat av: Lina

men dumhuvve du har ju inget att vara onöjd över <3 ! lova ya

2011-12-28 @ 09:03:58
URL: http://linash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0