Tisdagsdagen.

Jag och Sandra har precis haft en liten konversation om
hur förbannat skönt det är att sluta tidigt. Bara att få uppleva
dagsljuset är ju en upplevelse i detta vintermörker! Och att
man får motivation till en massa saker, det är det inget att
snacka om. Har stått i köket ända sen jag kom hem. Först stekte
jag en bunt med plättar, sen blev det en långpannekaka,
en sockerkaka och tillsist kycklingpasta till middag.

Jens har fått för sig att vi ska göra tårta, bara för att. Därav
sockerkakan. Dock så blev kakan cpkonstig. En grop mitt
i kakan liksom? Jaja, den går nog att äta ändå. :)

Nu ligger en blå mapp och stirrar på mig. Tror alla som vet
just vilken blå mapp jag pratar om, inte har någon bra relation
till den. Samhällsmappen. Den kan dö, försvinna eller upphöra.
Hur som helst, så vill mappjäveln att jag ska plocka upp den,
öppna den, ta ut bunten med papprerna och sedan råplugga
om regeringen och riksdagen. Regeringen och riksdagen kan
också dö, försvinna eller upphöra, förövrigt.

Näe, nu ska mappjäkuln få som den vill..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0