Kaloritisdag.

Nu får jag äntligen sitta och varva ner efter en jobbig dag. Idag
så fick vi göra semlor, sen så bakade jag och Sandra bullar också.
Och självklart smakade jag både semla(x2) och bulla, + en massa deg.
Så jag känner mig gode så tung i skumpen. Ändå funderar jag starkt
på att borra lite grädde och göra mig en semla av semelbullarna jag
gjorde för ett tag sen. Det är ju trots allt bara fettisdag en gång per år? ;)

När jag kom hem gick jag och handlade, fick dock gå tillbaka 3 gånger
för att jag kom på saker jag hade glömt, duktig som man är. Sen tog
jag tag i ett diskberg, började rulla köttbullar och nu har jag ännu ett
diskberg som står och stirrar på mig. Det här är ett sådant tillfälle som
jag skulle kunna pussa den som kom på diskmaskinen på fötterna.
Vilket geni.. ojoj.

Så, står i valet i kvalet. Diska eller vispa grädde? Vispa grädde eller
diska? Eller kanske både och? Fast fan, finns ju ingen elvisp, så då
måste jag borra förhand.. Åh, så jobbigt. Seriöst, all kärlek till er,
diskmaskinsuppfinnaren och elvispuppfinnaren, puss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0