REST IN HELL.

Härmed förklarar jag min (fuckingäckel) dator, DÖD. Igår, utan de minsta förvarning
bestämde den sig för att inte funktionera något mer. Så nu måste jag lämna in den
till datorgubben för 234934849 gången på två och ett halvt år. Ytterst irriterande.

Dessutom tror min datanörd till pojkvän att det är hårddisken som pajjat. Det är tydligen
en viktigt del i datorn med ALLA filer i. Så alla mina bilder, mina dokument, mitt allt. Som
jag inte har sparat nån annan stanns, kommer til 99% att försvinna. Så jävla roligt.

Såhär har jag tänkt skriva till Älvsbyns gymnasium:

Hej kära Älvsbyns gymnasium.

Jag är givetvis förstående om att ni inte har världens bästa ekonomi, och att ni väljer
att köpa in B-datorer istället för rejäla maskiner. Jag förstår även att ni inte vill att
datagubben ska sitta sysslolös. Är man datagubbe, då vill man reparera trasiga datorer,
det förstår väl vilket snille som helst. Men att vi elever HELA tiden ska behöva lämna
in våra datorer på lagning är för mig helt oacceptabelt.

Så härmed KRÄVER jag att ni förser framtida elever med ett par riktiga datorer, gärna
MAC. Annars kommer jag, utan att känna någon skuld alls, stämma eran skola för
snålhet.

/En arg elev

Eller nå. Kanske inte. Men you get the point? Bra.


Så jag lär ju inte blogga så bra. Men då vet ni varför.

Puss och kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0