Jag ska fan inte ge upp.

Har lyckats pallra mig till skolan idag, trots att jag egentligen bara skulle vela
försvinna till någon fantasivärd. Hade nyss körlektion och det gick hyfsat bra!

Det är verkligen tungt, det är de. Jag vet liksom inte var jag ska ta vägen,
det är de som är de värsta. Dendär tryggheten jag så starkt känt jämt och
ständigt är helt borta. Jag vill bara vara hos dig, i din famn. Hjälpa dig igenom
detta, se dig i ögonen och säga att det löser sig. Jag behöver få höra domdär
orden du jämt sa, det som alltid peppade mig även den gråaste och trisstaste
dagen.

Fattar inte varför detta händer mig, händer oss. Vi är inte värda de. Vi har
inte gjort någonting för att förtjäna detta, ingen borde få uppleva de. Jag
väntar bara på att få vakna upp i panik, skrika, och därefter inse att allt bara
var en mardröm. Lägga mig ner, somna om och vakna upp i verkligheten.

Men så är det inte denhär gången.

Jag tror inte jag kommer blogga så mycket mer på ett bra tag. Jag vill trots
allt inte att detta ska bli en deppblogg, det vill jag inte. Livet är ett jävla slagfält.
Men det gäller att inte ge upp, utan att kämpa som mest när man tror att kriget
är vunnet. Det är då man kommer inse att det var värt de. Att vara stark handlar
inte om att inte falla, utan att kunna resa sig upp igen och fortsätta, glöm aldrig
de alla söta..


Orden som peppar mig varje gång jag startar datorn.



Kommentarer
Postat av: D.

Det suger att läsa bloggen när Du skriver massa tråkiga inlägg M, skriv då istället vad som hänt så kanske man kan få en medkänsla! Det blir bara jobbigt för oss läsare om du inte säger vad som hänt. "fan vad hon gnäller och är deppig", men om vi får veta vad som hänt, kanske man får en uppfattning och förstår dig!!

2011-10-28 @ 13:47:54
Postat av: Marie

Till "D" Nej skriv inte "oss läsare" och använd inte "vi" visst man blir nyfiken, orolig, vill veta vad som hänt men hon berättar när hon känner att hon kan berätta det. Och man KAN känna medkänsla även om man inte vet vad det är som händer. Så¨din kommentar är (enligt mig) lika gott som värdelöst. Och återigen nej, bloggen suger absolut inte, och nej hon skriver inga tråkiga inlägg. Vill du ha glada inlägg så kan du väl tamigfan dra tummen ur röven och hitta glada inlägg. Jag respekterar att du tycker som du tycker, men jag har då fan ändå rätt att yttra mig om hur mycket jag inte håller med dig. Dö i en eld. :)

2011-10-28 @ 14:48:33
Postat av: Minna

Jag respekterar absolut det du säger D. Men vissa saker går helt enkelt inte att berätta. Jag bor i en liten by där ryckterna sprids fortare än ögat, och med tanke på situationen vill jag inte utsätta mina nära för det. En dag kanske ni får veta. Och det är trots allt MIN blogg där JAG skriver VAD jag vill. Stör du dig på det jag skriver, fine! Ingen har tvingat dig att läsa bloggen! :)



Och tack så jättemycket Marie för dina fina ord som jag jämt får höra, det betyder jättemycket! Tacktacktack! :)

2011-10-28 @ 15:18:21
Postat av: Lina

Åååh Minna, bästaste sötaste vännen i världen. Vad jag lider av att läsa hur svårt du verkar ha det.. vad än det handlar om. Önskar jag kunde vara i närheten och kunna ge dig en massa massa bamsekramar!! ..synd att jag är lite långt bort för det. <3 Om du vill kan vi väl iallafall prata över datorn i helgen? Älskade söta du, massa massa kärlek till dej!! puss <3

2011-10-29 @ 06:58:00
URL: http://linash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0