Bilfunderingar.

Jag står och lagar laxsoppa. När Jens kommer in från ytterdörren och säger
att jag måste komma med ut. Jag säger att jag inte har tid för att jag inte vill
att soppan ska koka över. Men han ger sig inte, så tillslut följer jag med ut.

Och vad står där, om inte en glänsande, metacllicblå Subaru Impreza.
"Den är din" Säger Jens.
"MIN!?"
"Ja, jag tyckte du förtjänade den"

Just som jag satte mig i dens säten, kände på ratten och andades in en "nybil-lukt".

Så vaknar jag. Jag vaknar från den underbaraste drömmen jag någonsin haft.
Det fanns aldrig någon Impreza som var min. Jävlafan.

_____________________________________________________________________

Har hur som helst börjat småkolla lite på bilar. Snart står jag ju där (förhoppningsvis)
med körkortet i handen. Och då vill jag inte låna en gammal skruttbil och gasa omkring med.

Men jag är så himla shinkig när det gäller bilar. Det får liksom inte vara vad som helst.

Det ska INTE vara volvo, eftersom dom är fula och tråkiga. Det ska INTE vara en Opel,
eftersom jag först och främst hatar namnet och jag kommer säkerligen ändå äga en när
jag är 80+, och kommer puttra fram i 50 på 110 vägar. (skjut mig då) OSV...

Helst skulle jag givetvis vela ha en Impreza. Men det är nog inget man ska satsa på som
förstabil. Så det blir ett senare projekt. Sen skulle jag även vela ha en Passat, Audi A4,
eller en Merca (nästan vilken som helst eftersom mercor inte är fula nånstanns.)




Vilka I-landsproblem...

Är så förbaskat trött. Därför blev inlägget så fult och tråkigt.





Kommentarer
Postat av: Emma

kan du berätta för mig vad det är för fel med att köra 50....?

2011-10-13 @ 20:35:56
URL: http://emmaaajonsson.blogg.se/
Postat av: Lina

vad faaan, hahah, jag har ju en jä....darn volvo kombi..! haha. tack för den dissen!!

2011-10-14 @ 07:12:14
URL: http://linash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0