Jag vill bara dra täcket över huvudet.

Pallrade mig till en fest, men var tvungen att fara hem.

Har märkt att ångesten alltid kommer ifatt en, hur mycket man än försöker
rymma ifrån den. Den är där och knagar en i ryggen tills man fått nog och ger upp.
Att försöka leva somvanligt, med ett leende på läpparna och en positiv inställning,
är nästan det värsta. För när väl ångesten kommer, då är man förlorad. Då sjunker
man under jorden och önskar att man kan stanna där i alla evighet.

Jag vill vara mig själv igen. Jag vill kunna ta fram dendär positiva sidan som jag
alltid annars haft. Jag vill kunna ha kul som alla andra, precis som förut. Hur mycket
mer ska jag orka?
Det känns som att jag bär ett skal, ett skal som visar en sida av
mig som är mycket trevligare att bemöta, än den jag egentligen är. Just nu.

Vissa dagar vill jag kämpa till sista bloddroppe. Andra vill jag bara ge upp. På riktigt.

Jag hatar mig själv nu! Det finns absolut ingenting bra med mig! Hur mycket jag än
söker och spekulerar så leder det bara till något dåligt. Hur mycket jag än vill lyssna
på folks kloka råd, så går det inte. Allt känns bara som tomma ord. Jag är så innerligt
tacksam, men jag kan bara inte ta åt mig.

Jag vill bara lägga mig ner, dra täcket över huvudet och somna in. Och förhoppningsvis,
vakna upp med mitt rätta jag, i mitt rätta liv.

Kära morfar, varför kan inte jag få vara hos dig istället?



And I need you, but then what?
And I leave you, but then what?
And once again, I stay here corrected.

Kommentarer
Postat av: Lisa syster

Det blir bra snart, du klarar det här <3

2012-02-04 @ 20:50:41
Postat av: maja

stå ut, allt blir bättre med tiden, men ja det tar tid.. älskar dig syster <3

2012-02-05 @ 10:51:03
Postat av: Moa

Kämpa på Minna.. Du ska inte åka till din morfar, du ska stanna här och vi kommer hjälpa dig må bra igen. du är det viktigaste vi har. du måste försöka kämpa för våran skull och vi finns här för dig! <3

jag älskar dig min vän



2012-02-05 @ 11:08:10
URL: http://moatoaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0