HUR!?

Alltså, kolla här..
 
 
Som att någon har hett gödningsmedel i mitt shampoo?!
 
Det var i Juni förra året, som jag bad min kära vän Emma toppa mitt hår. "Ta det som är nött", sa jag i tron på att det bara var några centimeter. Den oerfarna Emma tar tag i hundsaxen, klipper och klipper. Efter ett tag ber hon
mig kolla varav jag bryter halvt ihop och skriver "vadfan har du gjort?!". Som svar fick jag "Oj, de såg längre
ut när det var blött.. Men jag klippte faktiskt det som var nött".
 
What a daay! Min fasa har alltid varit att bli korthårig liksom. Nåväl. I skrik och panik frågade jag min
"frisörsyster" hur länge det skulle ta innan de blev långt igen. "Om du sköter det bra så kanske det
växt ett par centimeter till nästa sommar."
 
Detta var det jag gjorde:
 
Satte i löshår x 4.
Använde aldrig värmeskydd.
Använde aldrig hårinpackning.
Använde billigt shampoo och balsam.
 
Så, egentligen gjorde jag väl allt man INTE ska göra mot sitt hår. Tack och lov har det
växt med superfart ändå och jag har blivit lite klokare på sistonde, man ska vara snäll mot håret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0