Is today, goodbye?

Idag kanske Ducati får ett nytt hem. Han är superfin, och trots allt min första
orm forever. Men sedan vi skaffade Impreza har jag förstått att någonting inte
riktigt står rätt till. Jag har vetat, men kanske förnekat. Men somsagt, Impreza
fick mig att inse hur en orm ska vara. Han har bitit mig mer än en gång, och jag
är inte ensammen om att i dom flesta fall, vela ha långärmat och handskar då
jag hanterar honom. Just för att han visar en sådan stark aggressivitet som inte
är så normalt för just majsormar.

Men jag vet inte. Det är trots allt en orm och inget gosedjur, dom är ju inte till
för att kelas och gosas med, han är fin bara att titta på. Men, det skulle ju vara kul
att kunna ta upp honom då och då och känna ett starkt förtroende, som med Impreza.
Hon har inte visat den minst lilla aggression och man kan hålla på med henne i timmar.

Hon är verkligen en skitmysig orm, och tyvärr känner jag inte riktigt samma sak med
Ducati.. Min lilla pojke.

Jaja, jag får tänka vidare. Men ont i hjärtat gör de. :( ♥








Kommentarer
Postat av: Emma

Och den äckelormen har ringlat sig runt mitt bröst ...

2012-03-07 @ 17:33:21
URL: http://emmaaajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0